~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

vineri, 5 martie 2021

" SI DUMNEZEU A DESPARTIT LUMINA DE INTUNERIC "


                                      " Dumnezeu a despartit lumina de intuneric."Geneza 1:4)

"Eu sunt lumina lumii; cine Ma urmeaza pe Mine, nu va umbla in Intuneric, ci va avea lumina vietii."(Ioan 8:12" In El era viata, si viata era lumina oamenilor. Lumina lumineaza in intuneric, si intunericul n-a biruit-o (Ioan 1: 4-5) Lumina aceasta era adevarata  Lumina, care lumineaza pe orice om,venind in lume.(Ioan 1-9)

In viata credinciosului lucreaza doua principii. In starea sa fireasca, el era subiectul unui singur principiu, intunericul.

Totusi,  acum a intrat lumina si aceste doua principii sunt in conflict. Observati cuvintele  apostului Pavel in capitolul sapte din Romani:

"gasesc  dar in mine legea aceasta: cand vreau sa fac binele, raul sta lipit de mine. Fiindca, dupa omul dinauntru, imi place legea lui Dumnezeu, 

dar vad in madularele mele o alta lege, care se lupta impotriva legii  primite de mintea mea,  si ma tine rob legii pacatului, care sta in madularele mele (Vers.21 23).

Cum s-a ajuns la aceasta stare de lucruri ? "Dumnezeu a despartit lumina de intuneric". Intunericul, in sine, este linistit si netulburat ; 

 totusi atunci cand Domnul trimite lumina, izbucneste conflictul, fiindca sunt doua lucruri opuse .Acest conflict nu inceteaza pana cand credinciosul nu devine lumina in Domnul. De vreme ce exista despartire in crestinul dinauntru, trebuie sa fie despartire  si in afara lui.

De indata ce o persoana primeste lumina de la Domnul, incepe sa se separe de intunericul din jurul ei.

Se desparte de religia lumii si de ceremoniile exterioare, findca nu-l multumeste nimic, in afara de Evanghelia Domnului  Christos.

Se desparte de cei care sunt lumesti si de distractiile usuratice si cauta tovarasia credinciosilor, fiindca "noi stim ca am trecut din moarte la viata, fiindca ii iubim pe frati" (1Ioan 3:14)

Lumina aduna lumina in jurul ei, iar intunericul aduna intuneric. Nu trebuie sa incercam  niciodata sa unim ceea ce a despartit Dumnezeu.

Asemenea lui Christos, sa mergem  "afara din tabara, si sa suferim ocara Lui. (Evrei 13:13)), sa iesim din mijlocul raului si sa fim poporul lui Dumnezeu.

Christos a fost "sfant, nevinovat, fara pata, despartit de pacatosi"(Evrei 7:26). Cum a fost El trebuie sa fim si noi - sa nu ne asemanam cu lumea, sa ne despartim de orice pacat si sa ne deosebim de restul omenirii, ca sa fim ca Invatatorul.{CHARLES H. SPURGEON}

Niciun comentariu: