~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

miercuri, 3 iulie 2024

"ISUS LUMINA LUMI"


 "Domnul este lumina si mantuirea mea: de cine sa ma tem? Domnul este sprijinitorul vietii mele: De cine sa-mi fie frica? Cand inainteaza cei rai impotriva mea ,ca sa-mi manace carnea ,tocmai ei - prigonitorii si vrasmasi mei - se clatina si cad.(Psalmul 27 1-2)

Domnul este lumina si mantuirea mea:". Iata un interes personal : "lumina mea" si "mantuirea mea". Sufletul este asigurat, si de aceea o declara cu indrazneala.

La nasterea din nou, lumina divina este turnata in suflet ca vestitor al mantuirei; acolo  unde nu este destula lumina ca sa descopere intunericul din inimi si sa ne faca sa tanjim dupa Domnul Isus, acolo nu exista nicio dovada a mantuirii.

Dupa convertire, Dumnezeul nostru este bucuria, mangaierea,  calauza, invatatorul si lumina noastra. El este lumina dinauntru, lumina din jur, lumina reflectata de noi si lumina care ni se descopera.

Observati ca nu se spune ca Domnul ne da lumina, ci ca El este lumina; nu ca ne da mantuire, ci ca El este mantuirea. Cel care se sprijina pe  Dumnezeu prin credinta benificieaza de toate binecuvantarile legamantului.

Dupa ce se stabileste acest adevar, argumentul reiese sub forma unei intrebari: "de cine sa ma tem ?" Aceasta intrebare isi raspunde singura. Puterile intunericului nu ne mai pot inspaimanta,  fiindca Domnul este lumina noastra, le-a distrus.

Condamnarea iadului nu mai este o amenintare, fiindca Domnul este mantuirea noastra. Aceasta este o provocare  foarte diferita de cea a laudarosului Goliat. 

Ea nu se bazeaza pe taria unui "brat  de carne" (2 Cronici 32:8)ci pe puterea reala a atotputernic lui Eu SUNT( vezi Exodul 3:14). Dumnezeu este sprijinitorul vietii mele".

Iata al treilea epitet stralucitor; el ne arata ca speranta scriitorului era intarita cu o s treia coarda, care nu putea fi rupta. Si noi putem  sa acumulam termeni de lauda pentru  Domnul nostru darnic in faptele harului.

Vietile noastre isi capata puterea de la Dumnezeu; daca El binevoieste sa ne faca puternici, nu putem fi slabiti de niciuna din incercarile dusmanului. De cine sa ma tem? 

Intrebarea priveste atat viitorul cat si prezentul. Daca Dumnezeu este pentu noi, cine va fi impotriva noastra? (Romani 8:31 )- Daca Dumnezeu este pentru noi, cine va fi impotriva noastra. (Romani *;31)-fie acum, fie in timpurile ce vor veni?{CHARLES H SPURGEON}

Niciun comentariu: