~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

joi, 19 ianuarie 2023

PLINI DE BUNATATE


 ""Dar Dumnezeu Isi arata dragostea fata de noi prin faptul ca, pe cand eram noi pacatosi, Hristos a murit pentu noi.(Romani 5:8)

"Dragostea este indelung rabdatoare, este plina de bunatate; dragoste nu pismuieste; nu  se lauda, nu se umfla de mandrie, nu se poarta necuvincios, nu cauta folosul sau, nu se manie, nu se gandeste la rau, nu se bucura de nelegiuire, ci se bucura de adevar,(1 Corinteni 13:4-5,6)

Dragostea este foarte practica, iar insusirile ei sunt bine aratate in acest capitol. Fiecare poate sa stie daca are dragoste sau nu; tot asa si ceilalti pot observa daca ai dragoste sau n-ai. Sa ne uitam bine la insusirile dragostei.

Prima insusire este indelunga rabdare. Aceasta inseamna ca, pentru rabdare, putere este dragosta. In privinta aceasta Domnul Dumnezeu este pilda noastra desavarsita. Apostolul Pavel scrie in epistola catre Efeseni: "Urmati pilda lui Dumnezeu, ca niste copii preaiubiti."

Biblia ne sta la indemana ca sa ne arate indelunga rabdare a Dumnezeul iubirii. Multe fapte din istoria poporului evreu si istoria lumii arata indelunga rabdare a lui Dumnezeu. Cand cu potopul, Dumnezeu S-a aratat  indelung rabdator.

El hotarase sa-l stearga pe om de pe fata pamantului,  totusi a mai asteptat o suta douazeci de ani si sapte zile. Dumnezeul iubirii Si-a aratat indelunga Sa rabdare cu poporul evreu, pe care l-a ales ca popor pamantesc al Sau. Cat i-a rabdat in pustiu si dupa aceea!

Cat de rabdator a fost Domnul Isus! Cata rabdare a avut El cu noi! El S-a apropia de noi, dar noi ne-am ferit de El, ne-am temut ca ne vom neferici venind la El.  El S-a apropiat de noi, dar n-am inteles; a asteptat insa clipa cand sa ne poata spune:

Esti al Meu, am ganduri bune si de pace pentru tine...  Cand am venit la El, am vazut cat am gresit fugind de El si am zis: Ce fara minte am foat, ca ani de zile am tot fugit de de la fata Ta!

Comparand rabdarea noastra cu rabdarea Domnului Hristos vedem ca a noastra este foarte mica. De ce? Pentru ca iubirea este foarte mica. S-ar pute zice , pe buna dreptate: Cata iubire ai  atata rabdare ai, nici mai mult , nici mai putin; iubesti putin, rabzi putin; iubesti mult rabzi mult.

Chiar ca adunare a lui Dumnezeu, avem nevie de rabdare, sa ne suportam unii pe altii.Cand Il punem pe Domnul Isus in fata ochilor nostri, nimic nu ni se mai pare prea greu. Cand insa ne luam privirile de la El si le indreptam spre noi, atunci sigur ca nu gasim decat slabiciune. Teodor Popescu{

Niciun comentariu: