~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

duminică, 27 septembrie 2020

FERESTE-TE SA II CRITICI PE ALTII



 "Nu judecati, ca sa nu fiti judecati. Caci cu ce judecata judecati, veti fi judecati; si cu ce masura masurati, vi se va masura. De ce vezi tu paiul din ochiul fratelui tau, si nu te uiti cu bagare de seama la barna din ochiul tau? (Matei 7:1-2,3)

Invataturile Domnului Isus cu privire la faptul de a-i judeca pe altii sunt exprimate intr-un mod foarte simplu; El spune: "Nu judecati."

Crestinul mediocru este persoana cea mai critica de pe pamant. Critica reprezinta una din activitatile obisnuite ale oamenilor, insa pe taramul spiritual, ea nu este de nici unfolos.

Efectul criticii este divizarea fortelor celui care constituie tinta criticii. Duhul Sfant este singurul in  masura sa critice, si numai El poate sa arata ce nu este in regula fara sa raneasca.

Este imposibil sa intri in partasie cu Dumnezeu atunci cand ai un spirit critic. Critica te face aspru, rasbunator si crud si iti da impresia linistatoare si magulitoare ca esti oarecum superior altora.

Domnul Isus spune ca in calitate de ucenic al Sau, ar trebui sa cultivi un temperament care sa nu fie niciodata critic. Nu ti-l vei putea insusi rapid, ci trebuie  dezvoltat de-a lungul timpului.

Trebuie sa te feresti in mod constant de orice lucru care te face sa te consideri o persoana superioara. E cu neputinta sa scap de cercetarea patrunzatoare a vietii mele de catre Domnul Isus.

Daca vad micul pai din ochiul tau, inseamna ca in al meu e o barna (vezi 7:3-5) Orice lucru gresit pe care il vad in tine, Dumnezeu il gaseste in mine. de fiecare data cand judec, ma auto-condamn(vezi Romani 2:17-24)

Nu mai incerca sa-i incadrezi pe altii in standardele tale. Intotdeauna mai exista cel putin un detaliu pe care noi nu il cunastem in situatia fiecarui om.

Primul lucru pe care il face Dumnezeu este sa ne curete deplin din punct de vedere spiritual.Dupa aceea, este imposibil sa mai ramana in noi vreo urma de mandrie.

Eu nu am intanlit niciodata vreo persoana pentru care sa nu mai pot avea nicio nadejde dupa ce mi-am dat seama ce zace in mine fara harul lui Dumnezeu.{OSWALD  GHAMBERS }


Niciun comentariu: