~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

miercuri, 4 octombrie 2023

CERCETAREA SCRIPTURILOR


 "Veniti la Mine, toti cei truditi si impovarati, si Eu va voi da odihna. Luati jugul Meu asupra voastra, si invatati de la Mine, caci Eu sunt bland si smerit cu iniama; si veti gasi odihna pentru sufletele voastre. Caci jugul Meu este bun, si sarcina Mea este usoara.. (Matei 11 :28-29,30)

Domnul Cristos este exemplul nostru in toate lucrurile. Aici vedem cum a dat piept cu ispititorul, pentru s-l birui. Vedem chiar si ce arme a folosit in conflictele  Sale victorioase.  Si-a folosit Biblia ca tolba si a scos din ea sageti ascutite pe care le-a azvarlit cu atata succes impotriva adversarului Sau.

Observam, de asemenea ca nu a trebuit sa-si i-a Biblia si sa caute prin ea, ca sa gaseasca teste pe care sa le foloseasca in lupta Lui. Le-a avut in memorie. Aceasta ne arata ca El studiasa Scripturile in zilele de liniste din Nazaret si avea inima plina  cu pretioasele cuvinte, astfel incat atunci cand a avut nevoie de ele, erau pregatite. Lectia care se desprinde pentru noi este evidinta.

Daca vrem sa fim pregatiti sa ne confruntam ca asalturile ispititorului, trebuie sa avem tolba plina cu sageti slefuite ale Scripturii. Trebuie sa avem cuvintele Cartii Sfinte depozitate in inimile noastre, astfel incat, la cea mai neasteptata chemare sa le putem folosi.

Mai este un alt gand aici. Domnul Isus a spua: "Deasemenea este scris."Trebuie sa comparam verset cu verset, pentru a fi siguri de voia lui Dumnezeu. Se poate ca un text, in sine, nu ne da intregul gand al Duhuluicu privire la un subiect anume si necesar sa luam alte pasaje, care prezinta alte aspecte ale adevarulul, pentru a gasi intregul adevar.

Cazul de aici este foarte limpede si instrctiv. Diavolul citase o promisiune sublina, insa o distorsionase, omintind din cadrul acesteia cuvinte care aratau limetele in care era valabila promisiunea. 

Este foarte adevarat si ca, pentru a avea parte de aceasta grija si proctectie cereasca, trebuie sa umblam pe caile ascultarii si ale datoriei; in momentul in care ne indreptam pe alte cai si mergem unde nu ne-a trimis Dumnezeu, ne pierdem aceasta proctectie.

Deci, trebuie sa ne amintim intotdeauna atunci cand suntem ispititi sa ne asteptam la purtarea de grija a lui Dumnezeu sau la Binecuvantarea Lui. pe vreo cale pacatoasa sau deliberata a noastra, de asemenea este scris  " Sa nu ispitesti pe Domnul Dumnezeul tau."{.R.Miller}

Niciun comentariu: