~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

luni, 23 octombrie 2023

"AVEM UN MIJLOCITOR"


 "Iar  a Aceluia, care poate sa va pazeasca  de orice cadere, si sa va faca  sa va infatisati fara prihana si plini de bucurie inaintea slavei Sale, singurului Dumnezeu, Mantuitorul nostru, prin Isus Hristos , Domnul nostru,sa fie slava, maratie, putere si stapanire, mai inainte de toti vecii, si acum si in veci .Amin.(Iuda 1:24-25)

Daca cineva a pacatuit, avem la Tatal un Mijlocitor". Da, chiar daca am pacatuit, Il avem. Ioan nu spune: -- Daca cineva a pacatuit, si-a pierdut avocatul", ci : "Avem un Mijlocitor"-- asa pacatosi cum suntem.

Toate pacatele pe care le-a  comis vreodata un pacatos, sau cele pe care le poate comite, nu-i pot distruge dreptul de a-L avea pe Domnul Isus ca Mijlocitor. Numele cu care este chemat Domnul in text este semnificatv. 

Mai intai, El este numit "Isus". El este chiar Mijlocitorul de care avem nevoie, fiindca "Isus " este numele Celui a carui treaba si placere este sa mantuiasca. "Ii vei pune numele Isus, pentru ca El va mantui pe poporul Sau de pacatele sale"(Matei 1:21)

Cel mai dulce nume implica succesul Sau. In al doilea rand, El este "Hristos". Cuvantul Hristos" inseamna "uns" in limba greaca. Acest nume ne arata autortatea Sa de a interveni in favoarea noastra. Hristosul are dreptul de a mijloci, fiindca El este Mijlocitorul numit de Tatal si Preot ales.

Daca ar fi dupa alegerea noastra, El ar putea sa cada. Totusi , daca Dumnezeu a zis: "Am dat ajutorul Meu unui viteaz" (Psalmul 89:19),putem sa ne incredintam necazurile Celui care a primit ajutorul lui Dumnezeu.

El este Hristos, si de aceea este autorizat. El este Hristos, este calificat, fiindca ungerea L-a echipat pentru lucrarea Lui. El poate mijloci intr-un fel care misca inima lui Dumnezeu si isi atinge tinta.

Ce cuvinte de tandrente, ce fraze convingatoare va folosi Unsul cand va mijloci pentru mine!

Mai ramane o parte a numelui Sau: "Cel neprihanir". Acest titlu refecta nu numai caracterul Sau, si pledoaria  Sa . Neprihanit"este caracterul Sau, si daca Cel neprihanit este Mijlocitorul meu, atunci cauza mea este buna, altfel nu ar fi luat-o . 

Este pledoaria Lui fiindca intampina acuzatia de nedreptate impotriva mea prin motivul  ca El este drept.

El se declara Inlocuitorul meu, si Isi aseaza ascultarea in contul meu. Ai un Prieten care este potrivit sa fie Mijlocitorul tau. El nu poate face altceva decat sa biruiasca. De aceea preda-te in intregime in mainile Lui.{CHARLES H. SPURGEON}

Niciun comentariu: