~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

luni, 7 august 2023

TAINA DIN GHETSIMANI


 "Tu , Doamne ,ai intemeiat pamantul,si cerurile sunt lucrarea mainilor Tale. Ele vor pieri dar Tu ramai :toate toate se vor invechi ca o haina, le vei face sul ca pe o manta si vor fi schimbate, dar Tu esti acelasi si anii Tai nu se vor sfarsi." (Evrei 1:10-12)

Poate ca nici un loc din Scriptura nu este plin de atata taina ca Ghetismani. Daca si in alte locuri din Scriptura poate sa rasune pentru noi cuvantul : "Scoate - ti incaltamintea din picioare, Caci locul pe care calci este un pamant sfant" Exod 3:5), apoi cu atat mai mult se pot aplica aceste cuvinte gradinii Ghetismani.

Ce se petrecea acolo nu putem patrunde in totul. Doar cateva lucruri le deslusim, dar adancul lor nu. Sunt credincios mai bine de trezeci de ani si citesc Sfanta Scriptura regulat, in fiecare zi, dar de cate ori ajung la Ghetsimani , putin lucru inteleg. 

Cand este vorba sa ma opresc la un subiect de predica la Ghetsimani nu ma pot opri. Acolo, totul trece peste intelegerea mea de acum si ma umple de un cutremur. sa patrund mai adanc la cele petrecute acolo, dar nu izbutesc.

Ma silesc sa patrund mai adanc la cele petrecute acolo, dar nu izbutesc. Astept. Intr-un viitor mai apropiat sau ma departat , ni se vor lamuri toate.Vad pe Domnul Isus Hristos acolo, intr-o lupta atat e grea."Sa treaca paharul acesta... zice El; sa treaca ceasul acesta; nu cum voiesc Eu, ci cum voiesti Tu...!"

El nu avea o fire pacatoasa, si totusi s-a dat acolo!  O fi fost lupta pentru ca Se incarca cu pacatele noastre, cu intreaga noastra vina? O fi fost lupta cu moartea? O fi fostlupta cu Diavolul ?...Ce adancuri sunt aici!

Domnul Hristos este  intristat de moarte . Dar El stia foarte bine ca li era randuit sa sufere ! Ce-L facea sa sufere atata? Era cumva starea in care avea sa ajunga : parasit de Dumnezeu? "Dumnezeul  Meu , Dumnezeul Meu pentru ce M-ai parasit" Poate ca din toate suferintele Lui, aceasta a fost cea mai grea {TEODOR POPESCU}            

                                                   

Niciun comentariu: