~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

sâmbătă, 26 august 2023

CUGETUL


 "Doamne ,Tu ma cercetezi de aproaoe si ma cunosti, stii cand stau jos si cand ma scol, si dedeparte imi cunosti gandul. Stii cand umblusi cand ma culc, si cunosti toate caile mele.(Psalmul 139 :1-2)

Apostolui Pavel se silea sa aiba intotdeauna, inaintea lui Dumnezeu, un cuget curat, nepatat, fara vina, dupa cum scrie in cartea Faptele Apostolilor (24-16): " Ma silesc sa am totdeauna un cuget curat inaintea lui Dumnezeu si inaintea oamwnilor.

Despre cuget se vorbeste mult in Cuvantul lui Dumnezeu. Si apostolul Pavel ca si autorul Epistolei catre Evrei, se ocupa de cuget. Intr-un loc din Biblie, apostolul Pavel spune: "Lauda noastra este marturia pe care ne-o da cugetul nostru, ca ne-am purtat in lume, si mai ales fata de voi, cu o sfintenie si curatie de inima date de Dumnezeu. "( 2 Cor.1:12)

Pavel spune in alt loc: "Tinta porunci este Dragoste ,care vine dintr-o inima curata, dintr-un cuget bun si dintr-o credinta neprefacuta. "((1 Tim:5).Acelas  apostol sfatuieste pe tanarul Timotei astfel: "Sa pastrezi credinta si un cuget curat "(v 19) Tot el da si acest indemn :Sa pastrezi taina credintei intr-un cuget curat!"(1 Tim3:9)

Pe de alta parte , autorul Epitolei catre Evrei scrie : "... cu cat mai mult sangele lui Hristos, Care prin Duhul cel vesnic, S-a adus pe Sine Insusi jertfa fara pata lui Dumnezeu, va va curati cugetul vostru de faptele moarte, ca sa slujiti Dumnezeului celui viu.(Evrei 9:14)

Dupa cum se vede, Cuvantul lui Dumnezeu pune mereu pret pe cuget, si de aceea apostolul Pavel se silea sa aiba totdeauna un cuget curat inaintea lui Dumneseu si inaintea oamenilor.

Mai intai ,cugetul trebuie sa fie curatit, iar curatenia se face prin iertarea dobandita prin credinta in sangele Domnului Isus Hristos .care a fost varsat ,o data pentru totdeauna, pe crucea de pe Golgota.

Acum nu mai este nici o  osandire pentru cei ce sunt in Hristos Isus." (Romani 8:1) Cugetul curatit trebuie sa taca. Oricat de mult ar striga el, mai puternic este glsul jertfei de la Golgota; numai ea poate face sa incetze glasul cugetului.{TEODOR  POPESCU}

Niciun comentariu: