~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

luni, 21 august 2023

"MI-E MILA DE POPORUL ACESTA"


"Veniti la Mine, toti ceit truditi si impovarati, si Eu va voi da odihna. Luati jugul Meu asupra voastra, si invatati de la Mine, caci Eu sunt bland si smerit cu inima ; si veti gasi odihna pentru sufletele voastre. Caci jugul Meu este bun, si sarcina Mea este usoara. Matei 11:28-29- 30)

Domnul Hristos a muncit, ba inca a muncit foarte mult. Munca Lui insa era mai ales cea sufleteasca. Adeseori ucenicii I-au dat mult de lucru. Evanghelia ne spune cum Domnul Isus a fost mahnit din pricina fricii care i-a cuprins ca vor pieri desi El era in corabie.

Alta data S-a intristat din pricina nepriceperii lor si le-a spus. "Si voi tot fara pricepere sunteti? 'Alta data S-a intristat din pricina ca se certasera  intre ei care sa fie mai mare. Domnul Isus Hristos a depus multa munca pentru ca sa-i corijeze, sa-i invete, sa-i indrepte si sa le formeze caracterul, inarmandu-i cu un alt fel de a gandi.
Pe Iuda, Domnul Hristos l-a iubit si a avut o mare rabdare cu el. Cu privire la popor , Domnul Hristos a spus:"Mi-e mila de poporul acesta; sunt ca niste oi fara pastor!" 
Toata activitatea Lui era o munca a sufletului Sau pentru sufletele care-L inconjurau. 

A stat de vorba cu Nicodim, poate chiar o noapte intreaga.  La inceput, Nicodim nu intelegea, dar  Domnul Hristos nu se opreste, ci inainteaza cu discutia pana la sarpele de arama.
Din noaptea aceea, Nicodim a fost un alt om. Nu s-a dat indata pe fata de frica oamenilor, dar cand a 
fost ca Domnul Hristos sa fie inmormantat, s-a dat pe fata. 

Domnul Hristos are o convorbire cu Zacheu la el acasa, intre patru ochi. Aceasta convorbire a fost munca sufletului Sau pentru sufletul lui Zacheu, Din momentul acela  Zacheu a devenit un alt om, asa cum citim in Evanghelie.
La fantana lui Iacov, S-a intanlit cu samarinteanca, o femeie care la inceput nu intelegea deloc cuvintele Lui. Domnul Isus insa, ii descopera starea ei de pacat zicandu-i "Du-te si cheama pe barbatul tau!"  A pus degetul pe rana. 
Ce urmeaza, stim din Evanghelie  Si asta a fost o munca a sufletului Domnului Isus pentru sufletul acelei femei.
Domnul Hristos a stat de vorba cu tanarul bogat, care s-a prezentat destul de bine, plin de respsct fata de El, cu o inalta viata morala, preocupat de o problema foarte insemnata: Viata vesnica. Domnul Hristos, insa, i-a descoperit iubirea lui de avere, iar omul a plecat acasa intristat. 
Era o munca a sufletului Domnulu Isus pentru sufletul acestu tanar. {TODOR POPESCU}

Niciun comentariu: