~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

luni, 21 februarie 2022

"IZVOARE DE SUS SI IZVOARE DE JOS"


 "Caleb i-a zis: "Ce vrei?"  Ea a raspuns: "fa-mi un dar,  Caci mi-ai dat un pamant secetos; da-mi si izvoare de apa". Si el i-a dat izvoarele de sus si izvoarele  de ios. (Iosua 15:18-19)

Exista si "izvoare de sus si izvoare de jos" in viata , si ele sunt izvoare, nu ape statatoare. Sunt bucuriile si binecuvantarile care curg din cer de sus, in timpul verii cele mai ferbinti si prin cel mai pustiu desert al suferintelor si al incercarilor.

Pamantul care ii apartinea lui Acsa era in Neghev sub soarele arzator si era deseori parjolit de caldura torida. Dar din munti veneau izvorele inepuizabile care racoreau, improspatau si fertilizau pamantul.

Aceste izvoare curg prin locurile joase, prin locurile dificile, prin locurile secetoase, prin locurile singuratice, si chiar prin locurile obisnuite ale vietii. Si oricare ar fi situatia noastra, aceste izvoare se pot gasi intotdeauna.

Avraam le-a gasit in muntii Canaanului, Moise le-a gasit printre stancile Madianului. David le-a in cenusa  Ticlagului, cand avutul lui fusese luat si familia lui fusese  dusa in captivitate.

Si cu toate ca   "poporul vorbea sa-l ucida cu pietre... David s-a imbarbatat, sprijindu-se pe Domnul Dumnezeul Lui. (1 Samuiel 30 :6)

Isaia le-a gasit in zilele teribile cand Imparatul Sanherib al Asiriei a invadat Iuda,  cand muntii pareau sa fie aruncati in mijocul marii. Si totusi credinta lui putea inca sa cante:

 "Este un rau ale carui izvoare inveselesc cetate   lui Dumnezeu, sfantul locasi al locuintelor Celui Preainalt. Dumnezeu este in mijlocul ei: ea nu se clatina. (Psalmul 46:4-5)

Martirii crestini le-au gasit in mijlocul flacarilor, reformatori bisericii in mijlocul vrasmasilor lor si a luptelor lor, si noi putem sa le gasim in fiecare zi a anului daca Il avem pe Mangaitorul in inimile noastre si daca am invatat sa spunem impreuna cu David:

"Toate izvoarele mele sunt in Tine (Psalmul 87:7) Cat de bogate si cat de pretiose sunt aceste izvoare.Si cat de mult    mai este inca de luat in stapanire din plinatatea lui Dumnezeu! {A.B.Simpson}

Niciun comentariu: