~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

vineri, 15 martie 2019

IERTAREA CARE VINDECA


























"Si chiar daca pacatuieste impotriva ta de sapte ori pe zi si de sapte ori pe zi se intoarce la tine si zice: "Ma pocaiesc", sa-i ierti.(Luca 17:4)

Cand supusiI lui Hitler au eliberat-o pe Corrie ten Boom din lagarul de la Ravensbruck, aceasta femeie curajoasa era una din putinii supravietuitori. Dupa razboi, ea a infiintat in Olanda o casa pentru fostii prizoneri de razboi.

Ea a afirmat ca diferenta dintre cei care sufereau de depresie si cei care si-au revenit din experientele
groaznice din lagar statea in atitundinea lor de a ierta. Cei care nu au putut sa ierte, care au pastrat amaraciunea si resentimentele,au ramas pentru tot restul vietii cu un dezechilibru psihic.

Corrie ten Boom a dus mesajul iertarii lui Dumnezeu si al dragostei Sale in orasele bombardate si la poporul German napastuit. Acest mesaj din partea lui Dumnezeu era cel mai potrivit pentru acel timp.
Intr-o seara a tinut o expunere in Germania despre ororile lagarului.

Dupa ce a scris cu claritate iertarea lui Dumnezeu in fata a sute de ascultatori atenti, a zarit in sala un barbat care i se parea cunoscut de undeva. Da, l-a recunoscut imediat: era unul dintre gardienii cei mai cruzi din lagarul de la Ravensbruck.

Acum se afla fata in fata. El a intins mana ca sa-i ceara iertare. Corrie a comentat intamplarea astfel: "As fi vrut sa-l scuip in fata. Totul in mine striga : Rasbunare!  Dar mi-am spus:  Stiu ca, daca nu-l iert, va pieri din mine orice urma de compasiune, Stiu ca amaraciunea, resentimentul si indisponibilitatea de a ierta imi vor mistui sufletul".

Iertarea este decizia de a-l elibera de sub condamnarea ta pe cel care ti-a gresit, pentru ca Hristos tea eliberat, mai intai, de sub condamnarea Sa. Inseamna sa-l tratezi pe cel care ti-a gresit ca si cum tea iubit tot timpul, pentru ca Hristos te-a iubit. In pofida simtamintelor launtrice contradictorii, Corrie a intins bratul, a dat mana cu barbatul acela si a spus abia soptit: "Te iert

Corrie ten Booma a rememorat momentul astfel: "Cand am intins mana, am intins-o impotriva tuturor inclinatiilor mele. Cand am rostit cuvintele:"Te iert" , sufletul meu a fost inunduat de o noua pace." Iata un adevar practic pentru orice situatie!

Iertarea vindeca rana din sufletelor oamenilor . Cand iertam pe cineva care nu merita sa fie iertat, noi primim vindecarea lui Dumnezeu. Iertarea este remediul Sau pentru manie, si amaraciune, pentru resentiment.

Suntem incurajati sa venim la Mantuiorul asa cum suntem. prin natura noastra veche nu suntem in stare sa iertam aproapelui nostru greselile. Dar cine vine cu credinta si pocainta la Mantuitorul primeste o natura noua, capabila sa ierte orice gresala a celuilalt.

Inima iertatoare este o inima pe care Dumnezeu o poate umple cu binecuvantarea Sa. Inima impietrita se impotriveste dragostei dumnezeiesti. Asemenea lui Corrie ten Boom, sa intindem mana spre cei care au gresit fata de noi si sa le spunem un sincer: "Te iert".{Samanta buna}

Niciun comentariu: