~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

luni, 4 septembrie 2023

ADEVARATA PACEA

"Si pacea lui Dumnezeu, care intrece orice pricepere, va va pazi inimile si gandurile in Hristos.Isus.(Filipeni 4:7)

Aceste sunt cuvinte de testament. Stiti ca cine isi face testament, lasa rudelor  sau cui vrea el lucrurile pe care le are. Domnul Isus n-a avut, insa nici o avere pamanteasca; n-a avut decat ce era pe el: hainele pe care le-au impartit intre ei ostasii si camasa pentru care acestia au tras la sorti. Incolo El n-a avut nimic.

Domnul Isus a lasat, totusi un testament, si in testamentul Lui gasim cuvinte ca acestea: " Va las pacea, va dau pacea, Mea. Nu v-o dau cum o da lumea" (Ioan 14 27).

 Pacea! un cuvant atat de scump, alcatuit numai din doua silabe. Pacea pe care o da Domnul Isus nu poate fi comparata cu nimic de pe pamant si nu se poate procura de nicaieri. Este un dar care vine de sus: oricine Il are pe Domnul Isus, are si acest dar ceresc al paci.

Domnul nostru a fost tot timplu plin de pace. Este adevarat ca n-a existat o alta viata mai plina de suferinta ca viata Lui; totusi nimic nu l-a putut  tulbura pacea. Inima Lui a fost mereu plina de o pace adanca. El spune: "Pacea Mea" , ceea ce nu inseamna orice fel de pace> "Pacea Mea v-o dau voua, pacea Mea v-o las voua".

Dar in ce consta pacea pe care El o numeste "pacea Mea"? In ce consta aceasta pace pe care imprejurarile nu puteau s-o schimbe? Pacea aceasta izvorea din legatura Lui cu Tatal, o legatura atat de stransa si care nu a suferit niciodata vreo schimbare. Cand Mantuitorul era pe cruce , a strigat: "Dumnezeul Meu,  Dumnezeul Meu,  pentru ce M-ai parasit?

Tatal din cer a ramas totdeauna Tatal si Dumnezeul Lui, iar legatura Sa cu Tatal nu s-a  slabit niciodata, pentru ca la El  pacatul nu  s-a gasit. Ceea ce rupe sau slabeste legatura omului cu Dumnezeu este pacatul. Dar Domnul Isus n-a facut pacat; in gura Lui, nu s-a gasit viclesug, si de aceea El S-a  bucurat de o pace care, indiferent prin cat de grele imprejurari a trecut, nu la parasit niciodata.

Daca urmarim in Evanghelii viata Domnului Isus, vom observa ca, inca de la inceput , suferinta a fost partea Lui. Insusi faptul ca a parasit slava de sus, ca sa vina la noi, pe pamant, a insemnat pentru El suferinta.  Aduceti-va aminte in ce saracie S-a nascut!....

Ce sa mai spunem de suferinta Lui din gradina Ghetsimani si de pe crucea Golgotei? ... Dar, in toate aceste suferinte, inima Domnului Isus a ramas plina de pace. Adancul pacii Lui nu s-a tulburat niciodata, fiindca pacea acesta, cum am mai spus, izvora din legatura Fiului cu Tatal. El a spus: "Eu fac totdeauna ce-I este placut."

Acum Domnul nostru vine si spune cu glas de testament:"Va las pacea Mea, va dau pacea Mea. Nu v-o dau cum o da lumea"TEODOR POPESCU}

Niciun comentariu: