~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

vineri, 8 septembrie 2023

SFINTIREA DUSA PANA LA CAPAT


 "Deci, fiindca avem astfel de fagaduinte, prea iubitilor, sa ne curatim de orice intinaciune a carnii si a Duhului,si sa ne ducem sfintirea pana la capat,in frica de Dumnezeu. (2 Corinteni 7:1)

Ei bine, legatura noastra cu Dumnezeu este o fagaduinta implinita, un har pe care il avem ,este ceva care ne aduce multa binecuvantare in viata noastra.

Nu putem sa incheiem ziua fara sa stam de vorba cu Dumnezeul nostru. Nu putem sa deschidem ochii, fara sa aruncam indata primul gand la El, si cum  spune un psalmist: "Cand ma trezesc sunt tot cu Tine ( Ps,139:18)

Iar de cand ne trezim si pana ne culcam iarasi, legatura noastra cu El este mentinuta, lucru care face mult bine. Citind mai departem, dam peste o alta promisiune: "Eu voi fi Dumnezeul lor si ei vor fi poporul Meu."Iata inca o fagaduinta implinita! 

Domnul Dumnezeu Isi alcatuieste un popor care sa fie al Lui, plin de ravna pentru fapte bune. Poporul acesta El l-a castigat , l-a cumparat cu un pret mare: cu pretul sangelui Domnului Hristos. El ne-a cumparat ca sa fim al Lui.

Intre noi si El s-au statornicit niste legaturi care nu se pot distruge, fiindca suntem nascuti din Dumnezeu."Eu va voi fi Tata si voi Imi veri fi fii si fiice, zice Domnul Cel Atot puternic!" Inca o fagaduinta implinitata!

Cuvantul tata folosit aici ne vorbeste de iubirea, de ocrotirea, de purtarea de grija,de sfaturile si de invataturile, precum si de tot ce poate sa faca cel mai iubitor tata pentru fiul sau fica lui.

Da, negresit, cel mai iubitor tata de pe pamant nu se poate asemana cu Tatal nostru cel ceresc, Care ne-a spus:"Eu va voi fi Tata si voi imi veti fii fii si fiice."

Care va sa zica, avand astfel de fagaduinte, trebuie sa le pretuim, pentru ca ele ne pot aduce multa bucurie, cu zice Scriptura: "Bucuria Domnului va fi taria voastra"( Nem:8:10) Numai pretuind aceste lucruri, ne vom duce pana la capat  (sau ne vom desavarsi) sfintirea noastra.

Sunt lucruri pe care nu le pretuiesti decat cand nu le mai ai. Asa este de pilda, sanatate. Nu o pretuim cat timp o avem; dar cand n-o mai avem, cum o mai dorim! 

Dar oarea sa ar trebui sa se intample si cu aceste fagaduinte scumpe ale lui Dumnezeu? Nu! Bine este sa le pretuim dupa pretul care il au ele inaintea lui Dumnezeu, Care a cheltuit atat de mult pentru ele sa vina o realitate pentru noi.

De aceea, apostolul Pavel, insuflat de Duhul Sfant, e spune: "Avand astfel de fagadunte, sa ne ducem pana la capat (sau ;sa desavarsim ) sfintirea noastra."

Deseori copiilor lui Dumnezeu trebuie sa li se aduca aminte cat sunt de bogati in Domnul Hristos,desi limbajul nostru marginit nu pote descrie, toata maratiea lor, aceste bogatii.{TEODOR POPESCU)

Niciun comentariu: