~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

miercuri, 12 iulie 2023

"PSALMII NE INDEAMNA SA NE RUGAM"


 "Doamne, Dumnezeul ostirilor asculta rugaciunea mea! Apleaca-Ti  urechea Dumnezeul lui Iacov"(Psalmul 84:8)

Cartile Psalmilor contin staruitoare indemnuri la rugaciune. In Psalmul 62,8 , David ne indeamna: "Popoare, in orice vreme, incredeti-va in El , varsati-va inimile inaintea Lui! Dumnezeu este adapostul  nostru"

In Psalmul 120 :1 ,un alt om credincios ne impartaseste experienta lui cu Dumnezeu: "Am strigat catre Domnul in strimntorarea mea si El m-a ascultat".

Exemplele acestori oameni credinciosi, care au strigat la Dumnezeu si au primit un raspuns , nu ne  incurajeaza oare si pe noi sa ne rugam cu incredere si sa aducem inaintea Lui tot ce ne ingrijoreaza?

Iar in Psalmul se astazi, Cel care ne indeamna sa ne rugam este Insusi Dumnezeu, mentionat sub trei nume ale Sale:

Domnul - El nu se schimba niciodata si implineste tot ce a promis in Cuvantul Sau. Acest nume al lui Dumnezeu scoate in evidenta credinciosia Sa. Astfel, cand ne rugam lui Dumnezeu, sa-L credem pe cuvant si sa ne bazam pe promisiunile Sale.

Dumnezeul ostirilor - El troneaza in cer si de acolo guverneaza lumea, chiar daca acest lucru nu este vizibil. Acest nume subliniaza puterea Sa. 

Astfel , cand ne rugam catre marele si atotputernicul Dumnezeu, sa stim ca Lui Ii sta la dispozitie tot ce este in cer si pe pamant.

Dumnezeul lui Iacov  - El nu a renuntat niciodata la acest om credincios, Iacov,care din nefericire ,a actionat  deseori  cu viclenie si a mers pe calea lui. Acest nume al lui Dumnezeu subliniaza harul Sau.

Asadar, atunci cand ne rugam, sa contam pe faptul ca Dumnezeu este milostiv si ne vine in ajutor, in ciuda esecurilor noastre.{Samanta buna}

"Mare este Domnul si foarte vrednic de lauda, si marimea Lui este nepatrunsa."Psalmul 145:3)

"Cheama-Ma  in ziua necazului , si Eu te voi izbavi, iar tu Ma vei proslavi!"Psalmul 50:15)

Niciun comentariu: