~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

luni, 3 mai 2021

DUMNEZEU NE IUBESTE ATAT DE MULT


"Dar Dumnezeu isi arata dragostea fata de noi prin faptul ca, pe cand eram noi pacatosi, Hristos a murit pentru noi.(Romani 5:8).

Venind odata in Anglia, impreuna cu sotia, si ajungand pe la Dulbin, Moody s-a intanlit cu  Harry Moorehouse,  baiatul predicator,care i-a spus ca ar vrea sa se duca in Chicago ca sa predice acolo.

Moody nu a dat nici o importanta dorintei  acestui tinerel de 17 ani, "inca nebarberit" - dupa cum afirma insusi Moody. Nici macar dorinta de a se intoarce impreuna in America nu i-a satisfacut-o Moody, nepunand nici un pret pe spusele baiatului.

Dar dupa cateva saptamani dupa ce Moody a ajuns acasa in Chicago, iata ca sa pomenit cu o scrisoare de la Harry M. prin care acesta il anunta ca sosise in America si ca vrea sa predice in biserica lui.

In sambata in care s-a anuntat baiatul, Moody trebuia sa plece undeva. A chemat pe prezbiterii adunarii si le-a spus despre baiat, si ca el s-a gandit ca n-ar prea avea rost sa-I puna sa vorbeasca,

pentru s-ar putea sa strice mai mult decat sa zideasca, dar totusi, pentru ca a venit tocmai din Anglia, sa-l lase sa vorbeasca scurt.

Harry M. a tinut prima predica in America in biserica lui Moody din Ioan 3:16  Adunarea a ramas stupefiata, prezbiterii a ramas inmarmuriti la predica tinerelului, care ne era pe puncte: 1,2,3, ci erea un tot unitar foarte documentat in Scripturi, axat pe un singur lucru:"Dumnezeu va iubeste" .

Cand Moody s-a intors, s-a interesat despre baiat cam in felul acesta: "Ce v-a spus irlandezul acela?Cum ii place poporului?  Dar prezbiterii n-au avut ce sa zica decat sa-i spuna lui Moody impreseia profunda pe care o lasase baiatul.

Data urmatoare, Moody a observat ca toti isi adusesera Bibliile cu ei. Harry a inceput cam asa: "Prieteni, daca veti deschide la Ioan 3:16 veti gasi textul meu " 

A urmat o predica extraordinara. Moody  afirma: N-am stiut pana atunci ca Dumnezeu ne iubeste atat de mult. Inima a inceput sa mi se franga si nu mi-am putut retine lacramile. 

Cuvintele lui au fost ca o veste dintr-o tara indepartata. Le-am sorbit.". A treia, a patra, a cincea si a sasea seara Harry a vorbit din acelasi text.

A venit a saptea seara, si el s-a suit la amvon . Toti ochii erau indreptati spre el. Toti erau curiosi sa stie de unde va predica.  El a inceput: Toata ziua am cautat dupa un nou text, dar n-am putut gasi altul asa de bun ca cel vechi, si astfel va rog sa deschideti la Ioan 3:16."

Astfel a tinut a saptea predica din acelasi text. Aceasta a fost o descoperire pentru Moody privind bogatiea Bibliei, asa cum nici nu visase. De atunci, el a inceput sa devina un cercetator foarte adanc al Biblei. {CALEA SPRE CER - TIMOTEI POP}

Niciun comentariu: