~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

luni, 10 mai 2021

OBICEIUL DE A PASTRA O CONSTIINTA CURATA


 "...ma silesc sa am totdeauna un cuget curat inaintea lui Dumnezeu si inaintea oamenilor '(Faptele apostolilor 24:16)

Poruncile lui Dumnezeu pentru noi sunt de fapt adresate vietii Fiului Sau in noi. Prin urmare, pentru firea noastra umana in care a luat chip Fiul lui Dumnezeu (vezi Galateni 4:19 , poruncile Sale sunt  grele. Insa ele vor fi divin de usoare dupa ce ascultam de El.

Cunostiinta este acea abilitate din mine care se agata de cel mai inalt standar pe care il cunosc, iar apoi imi aduce aminte in permanenta de cerintile pe care le are acel standard din partea mea. Ochiul sufletului este cel care priveste in exterior, fie spre Dumnezeu, fie spre ceea ce consideram noi a fi cel mai inalt standard.

Asta explica  motiviul pentru care constiinta este diferita in diferiti oameni. Daca am obiceiul de a tine in permanenta standardul lui Dumnezeu inaintea mea, constiinta mea ma va directiona mereu spre legea desavarsita a lui Dumnazeu si imi va arata ce trebuie sa fac.Intrebarea care se pune este:  voi asculta?

Trebuie sa depun un efort pentru a-mi pastra constiinta atat de sensibila incat sa pot trai in curatie fata de toata lumea. Ar trebui sa traiesc intr-o armonie atat de desavarsita cu Fiul lui Dumnezeu,incat duhul mintii mele sa fie innoit prin orice  imprejurare din viata mea si sa pot

"deosebi bine voia lui Dumnezeu: cea  buna, placuta si desavarsita" (Romani 12"2) ; vezi de asemenea (Efeseni 4:23), si sa va inoiti in duhul minti voastre".

Dumnezeu ne instruieste intotdeauna pana la ultimul detaliu. Este urechea mea suficient de sensibila ca sa auda chiar si cea mai plapanda soapta a Duhului, astfel incat sa stiu ce sa fac. "Sa nu intristati pe Duhul Sfant al lui Dumnezeu, prin care ati fost pecetluiti  pentru ziua rascumpararii (Efeseni 4:30) 

El nu vorbeste cu o voce de tunet - vocea Sa este atat de blanda, incat ne este usor sa o ignoram. Si singurul lucru care ne pastreaza constiinta sensibila la vocea Lui este obiceiul de a fi deschisi fata de Dumnezeu pe dinauntru.

Atunci cand incepi sa protestezi , oprestete numaidecat. Nu intreba: de ce nu pot sa fac cutare lucru? Te afli pe o cale gresita. Nu este posibil sa  protestezi atunci constiinta iti vorbeste . indiferent despre ce este vorba - inceteaza, si ai grija sa iti mentii agera vederea launtrica. {OSWALD CHAMBERS}

Niciun comentariu: