~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

vineri, 15 mai 2020

A ALERGA "CU RABDARE"





















"Si noi,dar, fiindca suntem inconjurati cu un nor asa de mare de martori,sa dam la o parte orice pedica,... si sa alergam cu staruinta in alergarea care ne sta inainte."(Evrei 12:1)

A alerga "cu rabdare" este un lucru foarte dificil de facut. Insusi cuvantul "alergare" sugereaza absenta rabdarii, sau o nerabdare de a ajunge la tinta.Totusi deseori noi asociem rabdarea cu a sta culcat sau a sta pe loc.

Ne gandim la ea ca la un inger care pazeste patul celor neputinciosi. Si totusi nu credem ca rabdarea pe care o poate avea un om neputincios este cel mai greu de atins.Exista un alt fel de rabdare care cred eu ca este mai greu de obtinut - rabdarea care alearga.

A sta culcat in timpul unei perioade de mahnire adanca, sau a fi linistit dupa o cadere finaciara, cu  siguranta ca implica o mare tarie, dar eu cunosc ceva care sugereaza si mai mult ca taria - puterea de a continua sa lucrezi dupa o cadere, puterea de a continua sa alergi cu o inima grea, si puterea de a-ti
implini indatoririle zilnice cu o durere adanca in duhul tau.

Aceasta este cristic!  Multi dintre noi am pute sa ne ocupam de durerea noastra fara lacrami, numai daca ni s-ar permite sa facem asa in particular. Totusi ceea ce este asa de dificil este ca majoritatea dintre noi suntem chemati sa ne manifestam rabdarea nu in pat,ci in plina strada, ca sa ne vada toti.

Suntem chemati sa ne ingropam necazurile nu intr-o inactivitate odihnitoare,ci intr-o slujire activa- la locul nostru de munca,cand facem cumparaturi,sau cu ocazia diferitelor evenimente sociale-contribuind  la bucuria altor oameni.

Nici o alta modalitate de a ne ingropa necazurile nu este atat de dificila ca aceasta, pentru ca este intr-adevar ceea ce intelege prin a alerga "cu rabdare" .Draga Fiu al omului, aceasta a fost felul Tau de rabdare.

A fost si asteptare si alergare in acelasi timp- asteptand tinta finala, fara ca intre timp sa lucreze mai putin.Te vad in Cana Galelieii, transformand apa in vin ca sa nu se strice bucuria ospatului de nunta. Te vad in pustiu, hranind multimile cu paine pur si simplu pentru a satisface o nevoie temporara.

Totusi in tot acest timp,Tu purtai o durere adanca- neimpartasita sau graita. Altii pot sa ceara un "curcubeu...in nor"(Gen.9:13) ,dar eu as cere si mai mult de la Tine.Fa-ma in norul meu,un curcubeu care aduce slujba bucuriei  pentu altii. Rabdarea mea va fi desavarsita numai cand va lucra in via Ta.
{George Matheso}

Niciun comentariu: