~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

vineri, 14 februarie 2020

SA FACEM SOCOTELILE, DRAGI MEI PARINTII























Fiule. nu uita invataturile mele, si pastreaza in inima ta sfaturile mele! Caci ele iti vor lungi zilele si anii vietii tale, si-ti vor aduce multa pace. Sa nu te paraseasca bunatate si credinciosia: leaga-ti-le la gat, scrie-le pe tablita inimii tale."(Proverbe 3:1-2,3)

Cu o ocazie, un tanar care a avut tot sprijinul parintilor sai si-a incheat cariera si a devenit un mare profesionist. Parintii lui au cheltuit o mare avere cu educatia lui,iar ei au ramas aproape fara bani. traiau doar din ceea ce le dadea mica lor afacere.

Dupa un timp au inceput problemele economice pentru acel cuplu, femeia s-a imbonlovit grav si era nevoie de o gramada de bani pentru ingrijirea ei medicala.

Sotul ei, era disperat pentruca nu a putut strange acea suma importanta nici macar cu imprumuturile facute si era pe cale sa-si vand afacerea si sa-si ipotecheze toate bunurile, cand si-au amintit brusc de fiul lor.
L-au sunat pe baiat, si el a venit imediat.
- Nu va faceti griji,dragii mei parinti,va imprumut cu draga inima. nu conteaza suma,  cand mama mea  se va insanatosi ,vom face socotelile.

Tanarul nu s-a zgarcit cu banii lui si le-a dat cu imprumut o suma exorbitant de mare. Femeia, s-a dus la cel mai bun spital si  s-a vindecat. Cuplu foarte fericit si-a imbratisat fiul, multumindu-i.

Dar nu au fost singurile probleme, cuplu a continuat sa se confrunte cu adeversitati, dar intotdeauna au putut contat pe sprijinul fiului lor. Cuplu, pe masura ce timpul timpul trecea, s-au indatorat si mai mult fata de fiul lor, pana cand au ajuns la o suma foarte greu de platit,situatia care i-a ingrijorat.

Deja nu mai voiau sa ceara mai multi bani fiului lor, dar circumstantele ii obliga.
La o scurta perioada de timp fiul s-a casatorit, iar sotia lui i-a cerut sa nu ii mai imprumute cu bani pe parintii sai si sa le ceara datoria inapoi.

 Tanarul a aceptat si a fost de acord sa mearga cu sotia sa intr-o anumita zi ca sa vorbeasca cu parintii sai pentru a face socotelile asupra sumei datorate i-a anuntat pe parinti data in care vor merge in vizita, la ei. Asta i-a preocupat si mai mult pe sarmanii parinti.

A venit ziua vizitei, baiatul si sotia sa si-au dus parintii la birou ca sa vorbeasca despre tot.
-Tata,mama, in primul rand: Buna dimineata! Ia loc, te rog,  un calculator,creon si o hartie.O sa facem socotelile:
- Cheltuielile medicale pe care le-ati facut acum catva ani, in ziua in care eu m-am nascut.
- Cheltuieli pentru pampers,si lapte,haine...etc. facute de voi.

-Cheltuieli pentru imbracaminte,sprijin si educatie. Studiile pe cale le-ati platit de cand eram la gradinita,scoala primara, bacalaureat si universitate.
- Cheltuieli medicale cand ma imbolnaveam.

-Jucarii, dulciuri, prajuturi si altele  cheltuieli pe care le-ati facut pentru a-mi potoli istericalele cand eram copil.
-bani pentru vacantele mele.
- Duminicile mele, hainele, incaltamintea si banii pe care mi-i dadeati ca sa merg la film cu vreo fata, cand eram tanar.

Baiatul a continuat sa faca o lista fara sfarsit de benificii primite din partea parintilor sai. Asta a deranjat-o foarte tare pe sotia lui, care a venit pe un ton ridicat.
-Nu se presupune ca am venit sa luam banii pe care ni-i datoreaza? Ai inebunit?

Baiatul a continuat  sa vorbeasca cu parintii sai cu o voce mai ferma si decisiva.
-Dupa ce facem socotelile,dragii mei parinti, puteti ramane linistiti, datoria se anuleaza, nu-mi datorati nici un ban, din contra eu va raman dator.

Multumita voua, sunt ceea ce sunt, si asta este o datorie, ce nu se poate achita niciodata, pe care o am cu voi.Tanarul si-a imbratisat parintii si si-a luat bun ramas dela ei spunand ca se vor baza mereu pe el, atat timp cat se afla in limita posibilitatilor lui. Parintii au investit in fiul lor, iar acum adunau ceea ce au dat.a devenit ajutorul lor permanent si asigurarea lor de viata.

Sotia baiatului era foarte suparata, atat de rau incat si-a amenintat sotul ca va merge ea personal ca sa le ceara bani imprumutati.
-Intelege, iubire. Parintilor nu li se poate percepe nici o datorie pentru ca la sfarsitul socotelilor noi le datoram cu mult mai mult lor.

-Dar deja esti casatorit si aminteste-ti ca asteptam un copil.Vom avea nevoie de acesti bani, in plus ai planuri ca sa cumperi o casa. Nu mi-ai spus ieri ca nu mai avem  multi bani?
-Iubire linisteste-te, Dumnezeu va avea grija.

Daca Dumnezeu ne binecuvinteaza cu un copil este pentru ca stie ca vom putea sa o scoatem la capat, El este corect si nu ne va da pe cineva daca nu-l vom putea intretine. Dumnezeu iubeste copiii si nu vrea sa-i vada suferind.

Ajutandu-i pe parintii nostri, nu facem nimic altceva decat sa le intoarcem putin din ceea ce ei au facut pentru noi. Pot fi un sot rau si un tata nepriceput pentru ca de-abia incep, dar sa fiu un bun fiu nu costa nimic.
-Dar ai spus ca o sa luam bani pe care ni-i datoreaza parintii tai.
-Un moment, eu n-am spus niciodata ca vom lua, ci ca vom face socotelile.

Copii, nu uitati sa intoarceti ceea ce ati primit de la parinti vostri ,si nu,nu este neaparat vorba despre bani ,ci despre respect,sustinere si intelegere. Toti vom ajunge intr-o buna zi in locul lor!{ Autor necunoscut}

Niciun comentariu: