~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

luni, 19 august 2019

"CERCETATI SCRIPTURILE"



























"Cercetati Scripturile, pentru ca socotiti  ca in ele aveti viata vesnica, dar tocmai ele marturisesc despre Mine.(Ioan 5:39)
"Tot ce-Mi da Tatal, va ajunge la Mine; si pe cel ce vine la Mine, nu-l voi izgoni afara: caci M-am pogorat din cer ca sa fac nu voia Mea, ci voia Celui ce M-a trimes."

"Si Voia  Tatalui Meu este ca oricine vede pe Fiul si crede in El sa aiba viata vesnica; si Eu il voi invia in ziua de apoi."(Ioan 7: 37,39)

Cuvantul grecesc"cercetati" semnfica o cautare stricta, apropiata, harnica si curioasa, asa cum fac oamenii cand cauta aur, sau vanatorii adevarati cand urmaresc prada.

Nu trebuie sa ne multumim cu citirea superficiala a unui capitol ci, in lumina Duhului sa cautam cu inflacarare intelesurile  adanci ale Cuvantului. Sfanta Scriptura trebuie cercetata - multe din invataturile ei pot fi aflate numai prin studiu atent.

In ea exista lapte pentru copilasi, dar si hrana tare pentru oamenii puternici. Invatatii au spus ca fiecare cuvant si in fiecare verset din Scriptura se ascunde un munte de semnificatii.

Tertulian exclama: "iubesc plinatatea Scripturii!"  Nici un om care zgarie Cartea lui Dumnezeu la suprafata nu are castig; trebuie sa sapi si sa scormonesti pana ajungi la comoara ascunsa. Usa Cuvantului se deschide numai cu cheia harniciei.

Scripturile cer cercetare.Sunt scrierile lui Dumnezeu, purtand timbrul si pecetia divina. Cine indrazneste sa le trateze cu usurinta? Cel care le dispretuieste il dispretuieste pe Dumnezeu,care le-a scris. Dumnezeu nu vrea ca Bibiile noastre sa devina martori impotriva noastra in ziua judecatii.

Cuvantul lui Dumnezeu va rasplati cercetatorul. Dumnezeu nu ne cere sa mutam un munte de piatra ca sa casim un bob de gru, fiindca Biblia este un lan bogat. Nu trebuie decat sa deschidem usa hambarului si vom avea parte de belsug.

Scriptura pune stapanire pe cercetator. Ea este plina de suprize. Sub calauzirea DuhuluiSfant, ea straluceste cu totata splendoarea descoperirii in fata ochilor care o cauta, ca un templu uriasi pavat cu aur si imbracat in rubine, smaralde si pietre scumpe.

Nimic nu se compara cu adevarul Scripturii. In cele din urma  Scriptura il descopera pe Isus: "ele marturisesc despre Mine" (Ioan 5:39). Niciun motiv nu poate fi mai puternic decat acesta: cel care il gaseste pe Domnul Isus, gaseste viata, cerul si toate lucrurile. Fericit este cel care, cercetand Scriptura, il descopera pe Mantuitorul.{CHARLES H.SPURGEON}

Niciun comentariu: