~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

luni, 23 ianuarie 2012

PRIVIRE ASUPRA BATRANETII


"...v-am purtat pe umar de la nasterea voastra: pana la batranetea voastra Eu voi fi acelasi,pana la caruntetele voastre va voi sprijini.V-am purtat ,si tot vreau sa va mai port,sa va sprijinesc si sa va mantuiesc.
(Isaia 46:3-4)

Secretul unei imbatraniri  frumoase este sa-ti pastrezi sufletul curat ,sa stai aproape de Dumnezeu si sa pastrezi un contact activ cu viata .Nu oglinda este problema ta;ci modul in care te vezi.Ai observat cat de
"tinere"sunt unele persoane in varsta si cat de "batrani "par unii tovarasi de ai lor?

Cautarea a fantani insalatoare a tineretii nu e o solutie si nici faptul de a renunta in fata timpului si a sortii.Mai bine fa aceste doua lucruri .Primul ,fii realist! Cand te simti bine cu varsta ta si cu etapa vietii in care te afli.Ceilalti vor fi la fel.Solomon subliniaza faptul ca batranetea scade vlaga,slabeste vederea,muschii intepeneste articulatiile,albeste, parul si asa mai departe (Eclesiastul12:1-5)

Vitaminile ,exercitiile fizice si o atitudine buna ajuta,dar trebuie sa fii realist pentru a face fata batranetii cu demnitate.Al doilea ,continua sa fii darnic.Aruncati painea pe ape si dupa multa vreme o vei gasi iarasi!imparte-o in sapte si chiar in opt caci nu sti ce nenorocire poate da peste pamant.(Eclesiastul 11:1-2)

Nu inceta sa investesti energiea si resursele in imparatiea lui Dumnezeu.Poate te gandesti ca e timpul ca cei tineri sa preia franele.Daca faci asa se vor instala singuratatea  si depresiea si vor urma curand boala si moartea.Cand inchizi si tragi obloanele si te izolezi,esti batran la orice varsta.

Dar cand ramai pe directie buna ,cand te daruiesti lui Dumnezeu si celorlalti ,vei ramane tanar pe toata viata !

Niciun comentariu: