~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

joi, 26 iulie 2018

DUMNEZEU SI INCERCARILE NOASTRE



















"Cel ce sta supt ocrotirea Celui Prea Inalt, si se odihneste la umbra Celui Atotputernic, zice despre Domnul: "El este locul meu de scapare,cetatuia mea, Dumnezeul meu in care ma incred."
(Psalmul 91:4)

De pilda, cand ne gasim intr-o incercare grea si suntem abatuti ca nu gasim nici o iesire din ea, atunci gandul acesta ar trebui sa ne umple de curaj. Dumnezeu stie totul. El cunoaste incercarea noastra destul de bine, pana in cele mai mici amanunte.

El vede limpede cum vom iesi din ea. De aceea, trebuie sa ne incredem in El pe deplin. Nimic rau nu poate sa ni se intample, daca trecem prin incercarea cu aceasta stare de suflet

Dumnezeu se gandeste la noi inainte de a veni ceasul incercarii. El stie in ce stare este sufletul nostru. El ne cunoaste sufletul si trupul, si stie destul de bine cat putem sa induram in incercarea ce ne asteapta,

Dumnezeu se gandeste  dinainte cat de puternic si cat de mult poate sa ne intristeze. Si atunci, in iubire si in purtarea Sa de grija, ne pregateste mai dinainte in vederea aceasta. E drept ca, adeseori, nu vedem lucru acesta numai decat, ci abia dupa ce am trecut incercarea. Nu este minunat sa stim ca Dumnezeu,  inainte de  a veni incercare, Se gandeste la noi si aranjeaza totul potrivit cu puterile noastre?

Apoi cand a venit incercarea, Dumnezeu este si El langa noi. Ochii Lui sunt indreptati  necurmat asupra noastra. El se ocupa atunci in totul  cu nevoia in care ne aflam. El vede daca incercarea este prea usoara sau ne impovareaza prea mult.

Atunci El franeaza puterea incercarii sau ii da drumul sa vina putin mai tare. Oricum, El vegheaza fara incetare  ca sa ne conduca la biruinta prin incercari. In intelepciunea si puterea Sa, Dumnezeu randuieste totul urmarind cu staruinta ca orice incercare sa ne duca un pas inainte in infaptuirea planului pe care L-a facut pentru fiecare dintre noi.

Cunoscand aceasta, ar trebui sa ne incredem pe deplin in El in ceasurile noastre de intristare adanca.
{ DUMITRU CORNILESCU}

Niciun comentariu: