~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

vineri, 13 mai 2016

PASTREAZA-TI CAPACITATEA DE A INVATA




























"Ferice de omul care gaseste intelepciunea, si de omul care capata pricepere!"(Proverbe 3:13)

Unul din paradoxurile vietii este ca lucrurile care te-au dus initial la succes nu sunt neaparat cele care te mentin acolo. Trebuie sa ramai deschis la noi idei si sa fii dispus sa dobandesti noi capacitati.

Dr.J Konrad Hole spune: "Daca nu ai capacitatea de a invata,talentul nu te ajuta. Daca nu poti fi flexibil, faptul de a avea un scop nu te ajuta. Daca nu poti fi multumitor, faptul de a avea prosperitate nu te ajuta.

Daca nu poti accepta un mentor, faptul de a avea un viitor nu te va ajuta. Daca nu poti fi perseverent
faptul de a avea un plan nu te va ajuta."

Inchis intr-o celula si fiind in fata unei executii sigure, Pavel ii scrie lui Timotei si-i cere sa-i aduca:
a) hartie de scris,"Inca mai am lucruri de spus"; b) carti" inca mai am de invatat" (2 Timotei 4:13.
Invatarea trebuie sa fie tinta intregii vieti.

Invatatul roman Cato a inceput sa studieze limba greaca la varsta de 80 de ani.Cand a fost intrebat de ce abordeaza o sarcina atat de dificila la varsta lui, el a raspuns: "Este cea mai mica varsta care mi-a mai ramas".

Spre deosebire de Cato , prea multi dintre noi privesc invatarea ca pe un eveniment, decat ca pe un proces. Se estimeaza ca doar o treime din adulti citesc o carte intreaga dupa terminarea scolii.

De ce? Fiindca ei considera educatia drept o perioada a vietii. Invatatura este o activitate care nu este limitata de varsta. Fiecare etapa a vietii are lectii care trebuie invatate.

Putem alege sa ne pastram capacitatea de a invata si sa contiuam sa invatam lectiile ,sau putem fi ingusti la minte si sa incetam sa mai crestem. Hotararea ne apartine.{autor:Bob GASS}

"...Invatati de la Mine, ca Eu sunt bland si smerit cu inima;si veti gasi odihna pentru sufletele voastre.( Matei 11:29)


Niciun comentariu: