~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

marți, 24 februarie 2015

PACATUL BARFIRII




















"Nu va vorbiti de rau unii pe altii frailor.(Iacov 4:11)

Vorbirea de rau sau barfa e un pacat nebagat in seama.De multe ori chiar si cei credinciosi sunt ispititi sa barfeasca pe altii.

In textul acesta gasesc pe Maria ,sora lui Moise ,si pe Aron ca vorbesc de rau pe Moise.De altfel ,ei erau cineva in poporul Domnului:Maria era proorocita ,iar Aron era Mare preot.

Vrasmasul vine cu aceasta ispita atat la cei de jos cat si la cei de sus.Nimeni nu este scutit de ea.De aceea sa invat ca nu e bine sa se vorbeasca de a treia persoana daca nu e  de fata.

Apostolul Pavel a scris lui (Tit 3:2) ,"sa nu vorbeasca de rau pe nimeni", iar Iacov a scris : "Nu va vorbiti de rau unii pe altii, fratilor"(4-11).

Eu trebuie sa traiesc ce spune Biblia. Vorbirea de rau e auzita de Domnul.Maria probabil a crezut ca Aron o aude ,dar Biblia spune :,Si Domnul a auzit-o ."Toti cei ce vorbesc de rau pierd din vedere adevarul acesta.

E bine ca eu sa am mereu in minte ca Domnul aude tot ce vorbim.Sa am frana buna la limba mea.

Vorbirea de rau a aprins mania Domnului.Aceasta arata ca vorbirea de rau nu e un pacat mic,ci un pacat teribil. Indata Domnul a poruncit lui Moise :"Duceti-va catesi trei la Cortul intanlirii."

Aici constat ca cei vinovati de acest pacat sunt chemati la ordine .Si nu a fost ceva de gluma.
Domnul a coborat la usa Cortului intanlirii si i-a mustrat aspru.

Ce cutremuratoare a fost scena aceea !Te infiori cand te afli  in fata unui politist infuriat ,dar in fata lui Dumnzeu!

Vorbirea de rau a  avut consecinte grave.Dupa mustrare,Domnul aprins de furie a plecat si "iata ca Maria era plina de lepra,alba ca zapada." Grozava pedeapsa!

Aron a intervenit la Moise sa se roage pentru  vindecarea ei .Si Domnul a comutat pedeapsa de  ,la lepra ,la sapte zile de inchisoare in afara taberii.

Proorocita e pusa in inchisoare.E facuta de rusine in fata intregului popor .Si din cauza pacatului ei ,tot poporul e stopat de la inaintarea spre Canaan.

Da, pacatul vorbirii de rau opreste inaintarea in multe bisrici.Sa nu glumesc cu pacatul acesta .Orice pacat e grav in consecintele lui~Petru Popovici~

Niciun comentariu: