~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

vineri, 20 septembrie 2024

"FITI TARI"


"Numai, purtati-va  intr-un chip vrednic de Evanghelia  lui Hristos, pentruca, fie ca voi veni sa va vad, fie ca voi ramanea departe de voi, sa aud despre voi ca  ramaneti tari in acelas duh, si ca luptati cu un suflet pentru credinta Evangheliei. (Filipeni 1:27)

"Fiti tari!"(v.13) Este vorba de o tarie lucrata in noi de harul lui Dumnezeu. Apostolul nu se asteapta ca noi sa zicem: Haide, vom fi tari! Nu asa. Fiti tari increzandu-va in Domnul. Taria pe care o da harul lui Dumnezeu este unita cu rabdarea si linistea. In cele mai grele imprejurari credinciosul se arata rabdator si linistit.

Cand prorocul  Ilie a iesit din ascunzatoarea lui, a venit si s-a aratat inaintea imparatului Ahab. De trei ani si mai bine era seceta mare in tara. Cand l-a vazut, Ahab i-a zis: "Tu esti acela care nenorocesti pe Israel !" Calm, dar cu indrazneala, Ilie i-a raspuns: 

Nu eu nenorocesc pe pe Israel, ci tu si casa tatalui tau, pentru ca ati parasit poruncile Domnului si te-ai dus dupa baali." Ilie i-a intors deci vorba pentru ca putea sa spuna: "Dumnezeu, in fata Caruia stau." Pentru ca se bucura de o buna legatura cu Dumnezeu, de aceea avea indrazneala fata de om.

Apostolul Petru a fost inchis, iar in sinedru i s-a poruncit sa nu mai vorbeasca  in numele Domnului Hristos. Calm, dar cu indrazneala, Petru ii pune in fata judecatii  sanatoase: "Judecati voi insiva daca este bine sa ascultam mai mult de oameni decat ce Dumnezeu."

Apostolul Pavel a fost trimis pe o corabie la Roma. Pe mare s-a starnit o furtuna cumplita si corabia era gata sa se scufunde. Toti au fost cuprinsi de spaima si umblau care incotro. Pavel le spune:  

De paisprezece  zile n-ati luat nimic in gura. Luati  si mancati caci Dumnezeu, Caruia Ii slujesc , mi-a  spus  ca vom scapa."El era linistit si incrazator in mana buna a Domnului.

Un misionar plecase de acasa si sotia lui era singura. In lipsa lui au venit niste banditi sa-i jefuiasca. Sotia misionarului le-a spus: " Ma gasiti in ora mea de dimineata, cand citesc Cuvantul lui Dumnezeu, cant si ma rog. Dati-mi voie, sa ma rog sa fac aceste lucruri si dupa aceea veti face ce veti vrea"...

A cantat apoi o cantare crestineasca potrivita cu imprejurarea aceea, a citit un psalm care a cuprins: "Ramai linistit inaintea Domnului si nadajduieste in El. Nu te mania pe cel ce izbuteste in umbletele lui. Domnul este sprijinul meu si apararea mea. De cine sa-mi fie frica ?"

Dupa aceea a ingenuncheat si a adus apararea inaintea Domnului cazul in care se gasea. Talharii erau acolo de fata, trei, patru, cati or fi fost; au ascultat cu atentie cele citite din Cuvant, au ascultat cantarea crestia si mai ales rugaciunea. Unul din ei a inceput sa planga si au plecat de acolo unul dupa altul.

"Fiti tari in credinta (stati tari in credinta), fiti oameni! " (v. 13) In greceste spune: "Fiti barbati!", deci caractere tari, oameni despre care si ceilalti sa poata spune: Acesta el n-o poate face, caci este credincios ;aceasta ea n-o poate spune, este credincioasa. Sa fiti astfel de caractere tari oameni seriosi, pe care sa poti conta. {Teodor Popesc}


Niciun comentariu: