~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

joi, 31 martie 2016

"CUNOASTE-TE PE TINE SINGUR"




















"Daca ramaneti in cuvantul Meu, sunteti in adevar ucenicii Mei; veti cunoaste adevarul, si adevarul va va face slobozi." (Ioan 8:31-32)

"Cunoaste-te pe tine insusi" a fost baza filozofiei lui Socrate. Hristos Domnul insa a pus accent pe cunoasterea adevarului,caci numai in lumina adevarului noi ne putem cunoaste pe noi insine.
Adevarul e ca un reflector puternic ce te ajuta sa te vezi asa cum esti.

In rugaciunea Sa din ( Ev.Ioan  17-17 ) Hristos Domnul a zis despre ucenicii Sai:  " Sfinteste-i prin adevarul Tau: Cuvantul Tau este adevarul".

Multi cand se privesc in lumina adevarului, se vad robi au pacatului, nu numai ai pacatului ca patimi, ci si ca trasaturi ale temperamentului lor; trasaturi rele, care n-au fost corectate in copilarie si tineretea lor.

Unii sunt robii nervozitatii, altii ai mandriei, ai suspiciunii, ai lenviei, ai pesimismului, ai amaraciunii.

Cunoasterea adevarului aduce slobozenia chiar si din robia acestor caracteristici, a acestor inclinari ale firii . Apostolul Pavel spune ca inainte "eram din fire copii ai maniei" (Efeseni 2:3) Robul nu face ce vrea , ci ce i se porunceste.

Si multi nu sunt stapani pe firea lor, ci firea ii stapanestepe ei, sunt robii firii.Din pricina aceasta  au atatea necazuri.Vai, cate sotii tinere plang fiindca sotul e robul nervilor, odata se aprinde si explodeaza!  Si cati soti sunt desnadajduiti din pricia sotiilor galcevitoare, care sunt "ca o strasina de pe care picura intr-una" (priverbe 19:13)

Persoanele acestea sunt roabe ale temperamentului lor. Nu au cautat sa ajunga slobozi in viata aceasta, care e asa de scurta, in loc sa se fericeasca unul pe altul,ei se amarasc unul pe altul.

Vina e si a lor si a parintilor care n-au cautat sa-i scape de aceste trasaturi ce le-a inrobit viata.Ce mare har ar putea avea , daca macar acum si-ar da seama, daca s-ar cunoaste pe ei insisi si ar dori scaparea slobozenia din aceasta catusa a firii lor!

Si eu am fost un asa rob altadata, dar prin harul Domnului am devenit liber. De aceea scriu randurile acestea.{ Petru Popovici }

Niciun comentariu: