~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

luni, 11 martie 2024

PRIMIM PE GRATIS HARUL LUI DUMNEZEU


 Astfel dar, dupa cum ati primit pe Hristos Isus, Domnul, asa sa si umblati in El, fiind inradacinati si ziditi in El, intariti prin credinta, dupa invataturile care v'au fost date, si sporind in ea cu multumiri catre Dumnezeu.(Coloseni 2:6,7)

Viata de credinta este reprezentata ca o primire - un act care implica opusul orcarui merit. Este pur si simplu acceptarea unui dar. 

Dupa cum pamantul primeste ploaia, dupa cum marea primeste raurile, dupa cum noaptea primeste lumina de la stele, la fel si noi, fara sa dam nimic, primim pe gratis harul lui Dumnezeu.

Prin firea lor, sfintii nu sunt fantani sau paraie; ei sunt bazine in care curge apa vie. Sunt niste vase goale in care Dumnezeu toarna mantuirea Sa. Ideea de a primi implica un simtamant de realizare, trasformand chestiunea in realitate. 

Nimeni nu poate primi o umbra; noi primim ceva substantial. La fel se intampla si in viata de credinta. Domnul Hristos devine real pentru noi.

Atunci cand nu avem credinta, Domnul Isus este un nume - o persoana care a trait demult, atat de mult incat este doar istorie acum!

Dar prin credinta, Domnul Isus devine o persoana reala in constiinta inimilor noastre. Insa primirea inseamna si strangere sau adunare de bunuri. Lucrul pe care l-am primit devine al meu. Strang pentru mine ceea ce mi s-a dat.

Cand Il primesc primesc pe Domnul Isus, El devine Mantuitorul meu, atat de personal incat nici moartea, nici viata nu mi-L vor putea lua.

Toate acestea se intampla  atunci cand il primim pe Domnul Hristos - Il primim ca dar fara plata de la Dumnezeu, Il recunoastem in inima noastra si ni-L insusim ca pe un bun Mantuitor

Mantuirea poate fi descrisa ca un orb care primeste vedere, ca un surd care primeste auz, ca un mort  care este trezit la viata; dar noi nu am primit numai aceste binecuvantari, ci si pe Hristos Isus Domnul!

Este adevarat ca El ne-a trezit la viata atunci cand era morti. El ne-a daruit iertarea de pacat si ne-a imbracat in neprihanire. Acestea sunt lucruri pretioase, dar nu ne multumim cu ele; L-am primit  pe Hristos Isus Insusi . 

Fiul lui Dumnezeu a fost turnat in noi, si noi L-am primit si ne prindem de El. Ce bun trebuie sa fie Domnu Isus, daca cerurile nu-L pot cuprinde!{CHARLES H. SPURGEON}

Niciun comentariu: