~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

luni, 7 mai 2018

GARDURI S-AU PODURI ?




















"Ingaduiti-va unii pe altii si, daca unul are pricina sa se planga de altul ,iertati-va unul pe altul.Cum va iertat Hristos, asa iertati-va si voi." (Coloseni  3:13)

Doi frati, care ar fi trebuit sa aiba relatii de buna vecinatate, traind in gospodarii alaturate, au avut un conflict. Totul a inceput cu o mica neintelegere, apoi aceasta a luat amploare, pana cand s-a produs o dezbinare intre cei doi frati.

S-au auzit schimburi de cuvinte dure, necugetate, spuse cu manie si apoi urmate de saptamani de liniste. Intr-o dimineata, cineva a batut la usa fratelui mai mare. Cand a deschis usa, a vazut un barbat cu unelte de tamplarie .

- "Caut de lucru pentru cateva zile", a zis strainul. "Poate aveti nevoie de mici reparatii, in gospodarie; eu v-as putea ajuta." "Da" ,  a zis fratele mai mare.Am ceva de lucru pentru dumneata. Vezi acolo. pe partea cealalta a raului ,locuieste vecinul meu. De fapt , este fratele meu mai mic. Vreau sa construiesc un gard inalt; nu vreau sa-l mai vad.

Eu plec la camp , la treburile mele, dar as vrea ca pana ma intorc deseara , daca se poate sa fie gata. Bucuros, tamplarul a muncit mult, masurand, taind, batand cuie.

Aproape de asfintit, cand s-a intors de la camp fratele mai mare, tamplarul tocmai terminase treaba. Uimit ce ceea ce vedea, taranul a facut ochii mari si a ramas tare nedumerit.Nu era deloc un gard inalt. In locul gardului era un pod care lega cele doua gospodarii peste rau.

Ce sa mai faca? Podul era terminat,dar de gard nici vorba. Tocmai in acel moment ,vecinul lui, fratele cel mic, venea dinspre casa lui si, coplesit de ceea ce a vazut, si-a imbratisiat fratele mai mare spunand:

- Esti un om deosebit ,incat te-ai gandit, ca tu sa construiesti un pod asa de frumos dupa tot ce ti-am spus si ti-am facut! iarta-ma frate!
Si s-au iertat unul pe altul.Tamplarul ,vazundu-si treaba terminata, incepu sa-si adune uneltele,ca sa plece in alte locuri.

-Asteapta, stai , i-a zis fratele cel mare. Mai stai cateva zile . Am mult de lucru pentru dumneata.
-Mi-ar placea sa mai raman, a spus tamplarul, dar mai am multe poduri de construit.

Istorioara aceasta este plina de invataminte. Suntem inclinati din firea noastra veche si pacatoasa sa facem mai de graba garduri decat poduri.

Acest lucru se petrece intre indivizi, intre colectivitati de oameni si chiar in familii. Suntem atentionati in Scriptura, Cuvantul lui Dumnezeu, despre aceasta tactica a deavolui ,care doreste sa strice orice intelegere intre oameni .

Insa Mantuitorul a murit pe cruce ,ca sa daruiasca un sens nou in viata. Prin intelepciunea venita de sus vom putea construi poduri si nu garduri.   {Samanta Buna}

Niciun comentariu: