~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

luni, 21 mai 2018

"EL STA LA USA SI BATE"




















"Mijlocul sa va fie incins,si flacliile aprinse. Si sa fiti ca niste oameni ,care asteapta pe stapanul lor sa se intoarca dela nunta, ca sa-i deschida indata cand va veni si va bate la usa.(Luca 12:35-36)

"Dormeam, dar inima imi veghea...Glasul preaiubitului meu! El  bate: "Deschide-mi, sora mea, porumbinta mea, tu , desavarsita mea! Pentru ca-mi este capul plin de roua ,buclele mele,de picurii noptii" (Cantarea Cantarilor 5:2)

Inima miresei era in totul devotata preaiubitului ei ; cu toate acestea, vedem la ea o lipsa de energie, o inclinatie spre un trai tihnit si confortabil, care a condus-o intr-o stare de lenivie si lipsa de veghere.
Observam aceasta din contrastul intre pozitia ei si cea a preaiubitului ei:el se afla afara noaptea, muncind pe cand ea statea culcata in patul ei.

Aceasta stare a sufletului apare intotdeauna ca rezultat nedorit atunci cand cedam atractiilor si placerilor lumii,iar Preaiubitul nostru nu poate privi cu indiferenta la starea inimilor noastre,a caror dragoste fata de El s-a racit.

Nu, El ne iubeste atat de mult, incat nu ne poate lasa sa ramanem in aceasta stare,ci incearca sa ne trezeasca din toropeala care ne-a cuprins. El sta la usa si bate Apocalipsa 3:20)

Chiar si apelativele pe care le foloseste  ca sa trezeasca afectiunile iubitei sunt calculate in asa fel incat sa atinga inima ei, caci aceasta arata cat de pretioasa este ea in ochii lui. Cum ar fi putut ea refuza o astfel de chemare si o rugaminte atat de tandra din partea preaiubitului ei?

Raspunsul pe care i-l da ne dezvaluie secretul. Isi desbracase hainele, se spalase  si nu voia sa se murdareasca din nou (versetul trei)

Era preocupata de propia-i buna stare, de confortul ei , caci a raspunde chemarii lui presupune un sacrificiu si cerea energie. Cat de multi dintre noi pierdem legatura si comuniunea noastra cu Domnul Isus,din aceleasi motive!

Ca si mireasa aceasta , ne simtim bine in starea noastra actuala si uitam ca trebuie sa fim gata pentru venirea Domnului nostru, avand mijlocul incins si candele aprinse (Luca 12-35)

Domnul insa nu forteaza niciodata inimile care nu-L doresc. Cand vede ca usa ramane inchisa,Se indeparteaza. Sufletul nostru trebuie sa invete atunci ca partasia  si bucuria unei comuniuni intime cu Domnul nu poate fi decat partea unei inimi deschise ,pline de afectiune fata de El si gata sa raspunda
oricand chemarii Sale. {E.Dennet}


Niciun comentariu: