~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

luni, 30 aprilie 2018

PUTERNICA DOVADA A ESPERIENTEI





















"Dar tuturor celor ce L-au primit, adica celor ce cred in Numele lui,le-a dat dreptul sa se faca copii ai lui Dumnezeu. 
"Si noi toti am primit din plinatatea Lui, si har dupa har...(Ioan 1:12-16)

Prin credinta insa am ajuns la o dovada mai puternica: la cunostinta. Apostolul Petru a zis: "am ajuns la cunostinta ca Tu esti Hristosul-Mesia ".

Aceasta cunoastere e marturia sigura pe care o poate avea si analfabetul si savantul, si o poate avea si
cel incaruntit, garbovit de povara anilor, si o poate avea si studentul in plina vigoare a tineretii.
E marturia personala a experimentatii adevarurilor Biblei in viata personala. Ucenicii prin trairea zi de zi cu Domnul, au ajuns la cunostinta ca El e Mesia-Hristosul .

De exemplu: gasesc scris intr-o carte ca formula chimica : C12  H22  O11! da zaharul.Stau, cuget,si la inceput imi vine necredinta. Imi zic "Asta nu se poate . Cum carbonul negru sa-mi dea zaharul alb?"deci imi vine indoiala de ceea ce citesc.

Ce pot sa fac ca sa ma conving? Simplu, sa intru intr-un laborator si sa fac combinatia indicata. O fac ,ma conving eu personal ca da, formula e adevarata. De acum stiu nu din citit, nu din auzite, ci pe calea experimentata.

Trebuie sa-mi dau seama ca asa se petrece cu cei ce citesc Biblia de prima data. Ratiunea lor ii face sa se indoiasca de adevarurile ei. Cei de facut? Simplu,s-o experimenteze . Sa puna adevarurile ei in laboratorul vietii lor.

Marturia personala depaseste toate celelalte marturii, Toate celelalte sunt marturii seci,uscate, fara viata, iar  aceasta e vie plina de vigoare, Marturia aceasta e Cuvantul sfant facut trup, care locuieste in noi,plin de har si de adevar.

E mare deosebire intr-o pictura care reprezinta un camp cu pomi, cu flori, cu fructe, cu verdeata si campul insusi, realitatea. Pictura desfateaza doar privirea, pe cand realitate te poate convinge nu numai de frumusetea pieisajului, ci si de mireasma florilor si gustul fructelor.Tot asa e mare deosebire intre dovezile culese din alte domenii si cea pe care o port in mine. Toate celelalte sunt tablouri, dar aici e realitatea.

Noi ne bucuram cand primim o fotografie de la cineva iubit, dar ne bucuram mult mai mult cand vine el insusi. Fotografia doar ne aduce aminte de el,dar cu el putem avea partasie calda. Toate celelalte marturii sunt cunostinte teoretice de care uneori ne indoim, dar aceasta e o cunostinta experimentata, eu stiu ca e adevarata caci eu am probat-o

Toma auzise ca Hristos Domnul a inviat, dar el nu a putut sa creada aceasta. Cand insa a avut experienta intanlirii cu Hristos inviat, a strigat: Domnul meu si Dumnezeul meu!"Aceasta a fost o tasnire din adancul fiintei sale.

Si aceasta e posibilitatea la care poate ajunge fiecare. Oricine, indiferent de gradul de cultura,poate avea aceasta marturie,daca vrea si daca e sincer in cercetarea sa. Biblia e o lumina. Psalmistul spune: "Cuvantul Tau este o candela pentru picioarele mele si o lumina pe cararea mea."(Ps,119:105)...

Biblia e un indrumator,un ghid si daca asculti de indrumarile ei experimentezi rezultatele binecuvantate din ea. Te vezi pacatos, obosit sub povara pacatului zbuciumat de osanda pe care acum stii ca o meriti?Ea reda cuvintele pline de har ale Domnului Isus,Fiul lui Dumnezeu ."Veniti la Mine voi toti cei truditi si impovarati si Eu va voi da odihna"(Matei 11:28)

Milioane de suflete au experimentat adevarul acesta.Unii in clipe negre,in prag de sinucidere,au venit la Domnul Isus,la Golgota,indrumati fiind de Biblie, si au gasit cu adevarat scaparea de povara pacatului si adevarata odihnaa sufletului .{
Poetul Traian Dorz canta aceasta experienta in poezia sa:"Aceasta-I Golgota"

In marea de pacate, in valuri de necaz,
mai sus de-acestea toate Golgota sta si azi;
din chinuri si pieire ,scaparea e la ea,
liman de izbavire ,aceasta-i Golgota!
Atatea rani amare si plans nemangaiat,
atata framantare sub ea s-a alinat;
caci orisice durere se stinge langa ea,
izvor de mangaiere,aceasta-i Golgota!

Eu am incercat adevarulie Bibliei in laboratorul vietii mele .Toti cei ce au pus-o la incercare, s-au pomenit cu viata schimbata,suvoaie de bucurii au tasnit din inima lor si ei s-au alipit de Hristos Domnul.{Petru Popovici}

Niciun comentariu: