~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

vineri, 3 noiembrie 2017

DOMNUL HRISTOS NE INTELEGE IN TOATE DURERILE NOASTRE




















V'am spus aceste lucruri ca sa aveti pace in Mine.In lume veti avea necazuri; dar indraznit,Eu am biruit lumea.(Ioan 16 33)

Domnul Hristos ne intelege in toate durerile noastre.Asta insa nu-l impedica sa-i mustre pe ucenici si sa le aduca aminte de ce le-a mai spus. Se misca ceva din viata noastra fara stirea lui Dumnezeu?
Daca firele de par din cap ne sunt numarate ,ce sa mai spunem despre celelalte lucruri,ce sa mai spunem despre zilele vietii noastre?

Nimeni nu moare fara stirea lui Dumnezeu.Si atunci cand noi ne gasim cuprinsi de intristare,lucru acesta arata un protest surd, fara cuvinte, impotriva cailor lui Dumnezeu. De aceea Domnul Hristos ne indeamna aici sa parasim aceasta stare.

"Ganditiva la lucrurile de sus" ni se spune. Dece?"Fiindca voi ati murit." De aceea ganditi-va la lucrurile de sus,pentu ca ati murit.

Si, in afara de asta, in dureri, in necazuri, Il cunoastem pe Dumnezeu altfel decat Il cunoastem in vremuri bune. Si in aceasta privinta este un psalm pe care noi ,aproape toti credinciosii l-am invatat pe dinafara, dar se pare ca pe dinauntru l-am invatat mai putin.

Este vorba de Psalmul 23, in care se spune asa de frumos: "Domnul este Pastorul meu , nu voi duce lipsa de nimic.El ma paste in pasuni verzi si ma duce la ape de odihna; imi invioreaza sufletul si ma povatuieste pe carari drepte din pricina Numelui Sau." Deodata insa in versetul 4 se spune:

"Chiar daca ar fi sa umblu prin valea umbrei mortii, nu ma tem de niciun rau, caci Tu esti cu mine."
S-a schimbat persoana,nu mai este "El", Pastorul, El ma paste,El imi invioreaza sufletul, ca in vremuri bune.De acum ,cand trec prin valea umbrei mortii este"Tu". S-a apropiat de noi:

Caci Tu esti cu mine.Toiagul si nuiaua Ta ma mangaie. Tu imi intinzi masa in fata potrivnicilor mei;imi ungi capul cu untdelemn si paharul meu este plin de da peste el.Dar fericirea si indurarea ma vor insoti in toate zilele vietii mele si voi locui in casa Domnului pana la sfarsitul zilelor mele.

Il cunoastem pe Domnul in astfel de imprejurari nu numai ca pe un Dumnezeu puternic,ci Il cunoastem si cu acea trasatura de delicatete, de apropiere de noi de ridicare,de intelegere .Si atunci sa pastram noi starea aceasta de intristare pe care ne-o aduc necazurile,durerile de care nu este lipsit nici cel credincios?

In orice caz. Domnul Hristos ii indeamna pe ucenicii Lui si pe noi astazi sa iesim dintr-o astfel de stare care ne amaraste viata,ca sa avem bucuria vietii din Dumnezeu.{Gheorghe Cornilescu}

Niciun comentariu: