~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

miercuri, 24 aprilie 2024

"UN NUME BUN"


"Un nume bun este mai de dorit decat o bogatie mare, si a fi iubit pretuieste mai mult decat argintul si aurul." (Proverbe 22:1)  Cine da saracului nu duce lipsa. (Proverbe 28:27)

 In timpul razboiului, viata era tare grea. Multi oameni sufereau de foame. Dar un om bogat s-a hotarat sa-i ajute pe cei saraci si a trimis vestea in tot orasul ca, incepand din ziua urmatoare , el va oferi gratuit paine oricarui copil. A doua zi, inca din zori multi copii se stransera in fata casei in care locuia omul bogat. 

Cand aceasta aparu cu niste cosuri mari, pline cu paine, copiii s-au repezit cautand fiecare sa apuce o paine cat mai mare. Dar bogatul abservase  ca undeva la margine astepta cuminte o fetita.

Dupa ce toti ceilaalti copii si-au luat painea, s-a apropiat si fetita de primul cos, dar nu ramasese nimic.  A cautat in al doilea, dar si acel cos era gol. Spre bucuriea ei, pe fundul celui de-al treilea cos a gasit o painica pe care copiii nu o luase in seama. Fetita a luat-o, a multumit frumos si a plecat acasa.

Toata ziua omul cel bogat s-a gandit la felul cum s-a comportat fetita aceea. Astfel a dat porunca la bucatarie sa fie coapta o painica mica, in care, sa fie pusi zece galbeni.

Apoi in ziua urmatoare, dis-de-dimineata a pus painica impreuna cu celelalte paini si a iesit cu toate cosurile afara unde copiii asteptau nerabdatori. 

Din nou copiii s-au repezit care mai de care sa i-a painea cea mai mare . La sfarsit, fetita despre care am vorbit, astepta cuminte si s-a ales cu painea cea mai mica. Fetita a multumit frumos omului bogat si s-a grabit spre casa unde o astepta mama ei.

Cand s-au asezat la masa, femeia a multumit lui Dumnezeu pentru painea zilnica, pe care o primea prin mana omului bogat. Dar cand a rupt painea in doua, calbenii au cazut pe masa.

-Vai, s-a speriat mama, ce sa fie cu acesti galbeni? Daca banii au ajuns din gresala in painea adusa de tine? Poate i-a cazut din buzunar brutarului in timp ce framanta aluatul. Ia bani si du-i imediat inapoi!

Fetita s-a intors la casa omului bogat si i-a dat acestuia toti banii. spundu-i cum mama ei i-a gasit in painea primita. Privind-o cu drag, omul i-a raspuns: 

-Stiu, fetita mea. Banii acestia nu au ajuns intamplator in painica. Dupa ce ieri am vazut ca ai avut rabdare si te-ai multumit doar cu o painica, am hotarat sa te rasplatesc. Astazi am vazut cat esti de cinstita, fiindca ai fi putut pastra toti banii, dar tu mi i-ai adus inapoi. 

Drept rasplata in fiecare dimineata cand vei veni sa iei si tu o painica, vei primi si cate zece galbeni. 

Ce bucuroasa a fost fetita! nu stia cum sa-i multumeasca binefacatorului. Apoi mama a invatat-o sa-si imparta banii care-i primea cu alti copii saraci. "Ceea ce face farmecul unui om este bunatatea lui...",spunea inteleptul Solomon  (Proverbe 19:22){Samanta buna]

Niciun comentariu: