~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

vineri, 25 noiembrie 2022

"UMBLAREA CU DUMNEZEU"


"Nu te teme,caci Eu sunt cu tine; nu te iuta cu ingrijorare, caci Eu sunt Dumnezeul tau ; Eu te intaresc, tot Eu iti vin in ajutor. Eu te sprijinesc cu dreapta Mea biruitoare. (Isaia 41:10) Enoh a umplat cu Dumnezeu; apoi nu a mai fost, pentru ca l-a luat Dumnezeu. (Geneza 5:24)

Duhul lui Dumnezeu ne descrie cu aceste cuvinte scurte un barbat al credintei din Vechiul Testament. Enoh a fost unul dintre cei doi credinciosi ai Vechilui Legamant care nu au trecut prin moarte, pentru ca au fost rapiti de Dumnezeu.

Astfel, Enoh este o imaginea Bisericii lui Dumnezeu din zilele noastr, care, ca si el va fi rapita la Domnul ei inainte de venirea in curand a judecatilor pe acest pamant.

Umblarea impreuna cu Dumnezeu poate fi descrisa prin aceste trei lucruri: aceasi tinta, acelasi drum si aceeasi viteza. Chiar si lucrurile pamantesti doi oameni pot merge impreuna  pe acelasi drum numai daca urmaresc aceeasi tinta . Acest principiu  poate fi aplicat in diverse domenii ale noastre, de exemplu in familie.

Acest principiu are insa o aplicabilitate deosibita in umblarea cu Dumnezeu. Dumnezeu urmareste intotdeauna un scop ceresc cu viata copiilor Sai.Tinta finala este Casa Tatalui cu gloria Sa. Numai daca pastram in fata ochilor aceasta tint, avem o orientare  clara si putem merge  cu Dumnezeu pe acelasi drum.

Daca avem alte tinte pentru viata noastra, respectiv daca aceste alte tinte au prioritate ,atunci exista pericol mare de a merge pe drumuri propii si de nu a umbla cu Dumnezeu .Tinta unui astfel de dreum propiu este orgoliu personal; si in final , acesta ne va duce la pierzarea vesnica.

A umbla cu Dumnezeu  inseamna, asadar , sa ai acelasi drum. Aceeasi tinta este permisa pentru un drum comun, dar nu este suficienta. O umblare  impreuna presupune  si aceeasi cale , calea lui Dumnezeu.

In lume se spune: "Toate drumurile duc la Roma", dar aceste cuvinte nu pot fi aplicate nici pe calea pacatosului  catre Dumnezeu, nici pe calea crestinului pe acest pamant spre tinta. Exista o singura cale spre tinta noastra, pe care putem merge impartasie cu Dumnezeu.

Aceasta cale ne este descrisa in Biblie, unde gasim urmele pasilor Mantuitorului nostru  care a fost acum doua mii de ani pe acest pamant si care a mers inaintea noastra pe cale. Daca vom calca pe urmele Domnului, vom avea siguranta de a merge pe o cale comuna cu Dumnezeu, adica de a umbla c uEl.

A umbla cu Dumnezeu inseamna a avea aceeai viteza de mers: Doi calatori pot merge intr-adevar impreuna pe acelasi drum numai daca au aceeasi viteza.de mers. Acest lucru are valibitatea si pentru umblarea spirituala cu Dumnezeu. 

Sunt posibile doua abateri: fie mergem prea repede - si am putea spune ca o luom inaintea lui Dumnezeu, existand pericolul foarte mare de a cadea in greseli care ne pot rataci pe cale-fie mergem prea incet, iar daca mergem mai incet decat Dumnezeu, atunci ramanem in urma si Il pierdem din vedere. Sa veghem asupra umblarii noastre!{Samanta buna}

Niciun comentariu: