~Psalmii 86:11 Învaţă-mă căile Tale, Doamne! Eu voi umbla în adevărul Tău. Fă-mi inima să se teamă de Numele Tău. ~

luni, 26 septembrie 2022

"HRISTOS A MURIT PENTRU NOI"


 "Caci, daca atunci cand eram vrajmasi, am fost impacati  cu Dumnezeu, prin moartea Fiului Sau, cu mult mai mult acum, cand suntem impacati  cu El, vom fi mantuiti prin viata Lui. Si nu numai atat, dar ne bucuram  in Dumnezeu, prin Domnul nostru Isus Hristos, prin care am capatat impacarea."(Romani 5:10-11)

Fiindca suntem  socotiti neprihaniti prin credinta,avem pace cu Dumnezeu." (Romani 5-1) . Constiinta nu ne mai acuza. Judecata decide acum pentu pacatos, nu impotriva lui. Memoria priveste trecutul cu adanca durere pentru pacatele savarsite, dar nu se teme de nicio  pedeapsa viitoare. 

Hristos a platit datoria poporului Sau pana la ultimul banut si a primit chitanta divina. Fiindca  Dumnezeu nu poate fi atat de nedrept incat sa ceara plata dubla pentru o singira datorie, nici un suflet pentru care Isus a murit ca inlocuitor nu poate fi aruncat in iad.

Se pare ca unul din principiile  naturii noastre luminate este credinta ca Dumnezeu este drept. Simtim ca trebuie sa fie asa ,si aceasta ne produce groaza la inceput, dar este minunat ca aceeasi  credinta ca Dumnezeu este drept devine un stalp de incredere si pace!

Daca Dumnezeu este drept, eu,ca pacatos, singur si fara inlocuitor, trebuie sa fiu pedepsit. Dar Isus sta in locul meu si este pedepsit pentru mine. Daca Dumnezeu este drept, eu ca un pacatos, ma ridic prin Hristos, si nu pot fi niciodata pedepsit.

Dumnezeu trebuie sa-Si schimbe natura inainte ca un suflet pentru care Isus a murit sa aiba posibilitatea sa sufere pedeapsa legii. De aceea, Isus a locul credinciosului, suferind mania divina pentru tot ce trebuiea sa indure  poporul Sau ca rezultat  al pacatului; acum, credinciosul poate sa triumfe:

"Cine va ridica para impotriva alesilor lui Dumnezeu"? (Romani 8:33)  Nu Dumnezeu , fiindca El a fost indreptatit. Nu Hristos, fiindca El a murit,'ba mai mult, El a inviat" (Romani 8:34)

Speranta mea este vie, nu fiindca sunt pacatos, ci sunt un pacatos pentru care  Hristos a murit. Increerea mea nu intemeaza pe sfintenia mea, ci prin faptul ca, fiind nesfant, El este neprihanirea mea. 

Credinta mea nu se intemeaza pe ceea ce simt sau stiu, ci pe ceea ce este Domnul Hristos, pe ceeace a facut si pe ceea ce face pentru mine.

"Si nu numai atat, dar ne si bucuram in Dumnezeu, prin Domnul nostru Isus Hristos , prin care am capatat impacarea.(Romnai 5:11){CHARLES H. SPURGEON }

Niciun comentariu: